ahani

نکات خرید آهن

در تعیین درجه های ارائه شده در جدول:


S - نشان دهنده فولاد با کیفیت سازه است

ارزش، به عنوان مثال 220، مقاومت تسلیم فولاد را بر حسب N/mm² نشان می دهد

GD - نشان می دهد که محصول غوطه ور، گالوانیزه است

Z و ZF و غیره نشان دهنده پوشش فلزی اعمال شده روی فولاد است، یعنی روی (Z) و آلیاژ روی-آهن (ZF)، آلیاژ روی-آلومینیوم (ZA)، آلیاژ روی-منیزیم (ZM)، آلیاژ آلومینیوم-روی (AZ) ) یا آلیاژ آلومینیوم-سیلیکون (AS).

C2 Fig6.jpg

پرلین های فولادی سرد و رول شکل


مقدار پوشش فلزی اعمال شده بر روی فولاد بسته به پوشش اعمال شده و کاربرد متفاوت است. برای محصولات ساختمانی فولادی نواری، وزن معمول پوشش اعمال شده 275 گرم در متر مربع روی است. این وزن کل پوشش روی هر دو سطح است. به عنوان Z275 مشخص شده است. برای قطعات داخلی، سبک و غیر باربر، مانند پارتیشن بندی گل میخ، وزن پوشش استاندارد Z140 است. برای خرید آهن به تخصص نیاز است.


کویل گالوانیزه گرم برای تشکیل بسیاری از محصولات ساختمانی مختلف از جمله:


محصولات روکش دیوار و سقف

محصولات کفپوش

محصولات ساختاری ثانویه از جمله پرلین سقف و ریل های جانبی

اسکلت فولادی سبک

لنگه


در فرآیند تولید نهایی، کلاف‌های فولادی بدون کلاف، به عرض‌های مناسب بریده می‌شوند و سپس به صورت سرد، رول شده و به شکل محصول نهایی در می‌آیند. برخی از محصولات کوچکتر پیچیده تر، مانند لنگه، با استفاده از ترمز فشاری شکل می گیرند. این تصویر نشان می‌دهد که یک پارچه از جنس فولاد نواری گالوانیزه گرم شکل گرفته است.

محصولات بلند - بخش های باز

C2 Fig1.png

آسیاب مقطع متوسط

بخش های باز از تیرها و شمع های بزرگ که عمدتاً در ساخت و ساز استفاده می شوند تا محصولات کوچکتر از جمله ریل، میله و میله را شامل می شود. برای تولید محصولات بلند مختلف از انواع آسیاب استفاده می شود. آسیاب های مقطع سنگین و متوسط ​​دارای سه یا چهار پایه با رول های شیاردار مربوط به خشن کاری اولیه و مراحل میانی و تکمیلی نورد هستند. آسیاب های تیرچه شامل پایه هایی با رول های افقی و عمودی هستند که روی قطعه کار قرار دارند. آسیاب میله ای و میله ای با سرعت بالا برای رول کردن محصولات در اندازه های کوچک، گاهی مربع یا شش ضلعی و همچنین گرد استفاده می شود.


بخش های باز استاندارد

استانداردهای بریتانیایی، اروپایی و بین المللی ابعاد را برای طیف گسترده ای از اشکال بخش باز، مانند مقاطع، زاویه ها و کانال های I و H شکل تعریف می کنند.


اندازه های اسمی "تیرهای جهانی" (UB)، "ستون های جهانی" (UC) و "کانال های فلنج موازی" (PFC) در BS EN 10365 [2] آورده شده است. این مقاطع معمولاً با اندازه سریال (عرض فلنج اسمی و عمق مقطع) و وزن بر متر که با تغییر ضخامت تار و فلنج ایجاد می شود، تعریف می شوند. (توجه داشته باشید که عرض "داخلی" بین فلنج ها برای هر اندازه سریال ثابت است - توسط رول ها تعیین می شود - و افزایش ضخامت فلنج منجر به افزایش متناظر در عمق می شود.)


اندازه‌های اسمی «زاویه‌ها» در BS EN 10056 [3] آورده شده‌اند و این بخش‌ها معمولاً با یک اندازه سریال شامل طول پا، مساوی یا نابرابر، و ضخامت پایه تعریف می‌شوند.


ابعاد طراحی و جزئیات در SCI P363 آورده شده است.


مقاطع باز نورد گرم در طول های تا حدود 25 متر تولید می شوند. استحکام تسلیم اسمی 355 مگا پاسکال معمولاً در ساخت و ساز استفاده می شود، اگرچه بخش های S460MPa نیز موجود است. چنین مقاطعی معمولاً در شرایط عرضه As Rolled (AR) یا Thermomechanically Rolled (TM) عرضه می‌شوند و از شکوفه‌های ریخته‌گری پیوسته، بیلت‌ها یا «استخوان‌های سگ» نورد می‌شوند.


تیرهای اروپایی (قطعات IPE، HE و HL) و ستون ها (قطعات HD) نیز در BS EN 10365 [2] تعریف شده اند.

https://ahanmellat.com


برچسب ها : خرید آهن , آهن , قیمت آهن ,
+ نوشته شده در چهارشنبه 18 آبان 1401ساعت 10:36 توسط saa | | تعداد بازدید : 23

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]